2017. december 14. Címlapra!
[Regisztráció]  [Profil szerkesztése]  [Beállítások szerkesztése]  [Keresés]
[Magánüzenetek]  [Felhasználók listája [Bejelentkezés]
MagyarOnline.net Fórumok >> A Magyar Világkapcsolat >> Bobo talponállója
Új topik indítása   Üzenet küldése
Ugrás a ( előző lap 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 következő lap )
 Ferencz Zsuzsanna  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-09 05:23   
Kösz, Bobó.
 
 bobo.2006  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-08 14:28   
2007-05-08 09:31, Ferencz Zsuzsanna:
>>>Kocsmáros úr, aranyvirág, szeretnék kérdezni valamit. Létezik a belga himnusz. És emellett van flamand illetve vallon himnusz is?
-

Igen, a flamand: "De Vlaamse Leeuw". A vallonoknak meg :"Le Chant des Wallons"

 
 Ferencz Zsuzsanna  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-08 09:31   
Kocsmáros úr, aranyvirág, szeretnék kérdezni valamit. Létezik a belga himnusz. És emellett van flamand illetve vallon himnusz is?
 
 bazsi55  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-05 18:50   
Az, mindkét esetben úgy tűnt, hogy a szembejövő sáv széléről villant. Megörökíthetett engem is (eléggé siettem )

És hol volt ez?
Az autópályán szokás a két sáv közé tenni traffipaxot, ez villanhat akár pirosan is. Az más kérdés, hogy ha valakit megörökít, akkor annak nagy az esélye, hogy még felismeri a dobozt, amiből lefényképezték.

De egy érdekesség Svájcból: http://blog.smile4us.ch/files/MATRIXX_pic25613.jpg

Ez a kütyü sebességet, méretet, követési távolságot mér 3 sávban, aztán ha úgy gondolja, aktiválja a pár (30-40) méterrel mögötte levő fényképezőgépet, ahonnan a képek GPRS technológiával azonnal a rendőrség központjába kerülnek...

 
 bazsi55  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-05 18:26   
2007-05-04 10:33, bobo.2006:
-
De kerdem en, hogyha egy uton 220 km sebesseget lehet elerni anelkul, hogy sajat magat vagy mast veszelyeztetett volna, akkor minek oda 70 km-es sebessegkorlatozas ?
....
Inkabb a tablat kellett volna leszerelni. Persze a nemet hir nagy ravaszul eltitkolta, hogy hol van az az a utszakasz, ahol egyaltalan ilyen sebesseget lehet produkalni normal korulmenyek kozott...
Nekem mar evek ota nem sikerult Nemetorszagban a 200-at egyaltalan megkozeliteni sem.



Khmmm, mint mondtam, engem is lefényképeztek - feltehetően ugyanott, valahol a 12-es úton, vagy a 94-es autópályán... Amúgy egy motorral a 220 km/h-ás sebességet akár 5-8 mp alatt is el lehet érni, vagyis ha valaki ismeri a terepet, akkor simán felgyorsulhat annyira pár száz méteres szakaszon.

+ én már láttam videofelvételt, amin a magyarországi 10-es úton ment valaki motorral 200 körüli tempóval. Valahogy nem volt olyan érzésem, hogy nem veszélyeztette saját magát, vagy a többi közlekedőt...

 
 bobo.2006  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-04 10:33   
Az ujsag irta a napokban, hogy valahol nemetben egy motorost 220 km-rel fotoztak le,ahol 70 km volt megengedve. 3 honapra elvettek a jogositvanyat. De kerdem en, hogyha egy uton 220 km sebesseget lehet elerni anelkul, hogy sajat magat vagy mast veszelyeztetett volna, akkor minek oda 70 km-es sebessegkorlatozas ? Inkabb a tablat kellett volna leszerelni. Persze a nemet hir nagy ravaszul eltitkolta, hogy hol van az az a utszakasz, ahol egyaltalan ilyen sebesseget lehet produkalni normal korulmenyek kozott...
Nekem mar evek ota nem sikerult Nemetorszagban a 200-at egyaltalan megkozeliteni sem. Mar annak is orulok, ha az autopalyan mondjuk vasarnap reggel mikor a legtobb onkentes rendor meg alszik, 130-al tudok folyamatosan haladni, de mar ez is csucsertek. Altalaban 100 km koruli atlagsebesseggel sikerul haladni pl. Karlsruhe es Munchen kozott, de mondom altalaban csucsidon kivul...

 
 eötvös  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-03 12:06   
2007-05-02 13:54, Tihi:

Ezt ha tehetem én is igy csinálom. Éljen a BKV!

 
 eötvös  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-03 12:04   
2007-05-02 06:36, Fredi:
-
Hallo Fredi,

csak a pesti autósokkal kapcsolatos megjegyzésedre reagálok: sajnos igazad van, sőt még nem is voltál elég szigorú-:)

 
 bobo.2006  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-02 23:03   
2007-05-02 06:36, Fredi:
>>> Meghökkent az, az állítás, miszerint a sebességkorlátozás nem csökkentené a balesetek számát, sőt emelné azt.

De igen! Azaz a kozlekedesi halalos aldozatok szama csokkent nalunk felere, miutan a sebesseghatart megemeltek. De mi a sebessegkorlatozas? Egy politikai, burokratikus potcselekves. Egy utszakasz tonkremegy,lyukak keletkeznek az aszfaltban. Mit csinalnak a politikusok? Betometik a lyukakat es kitesznek egy sebessegkorlatozo tablat. Tehat a polgar menjen 60-nal a palyan, amit az o adojabol epitettek, kassziroznak minden liter benzinbol majdnem egy eurot ugymond az autopalya fenntartasara.
Tovabbi bevetelekhez jut az allam, ha egy traffipaxot beszerez es ket bunkot melleallit. Magyaran a Te penzedbol epitettek a palyat, toled kasszirozzak be a fenntartasat es neked mondjak,hogy mit kepzelsz,hogy tobbel akarsz autozni,mint 60 km. Es a politikusoknak igazuk is van, mert a birka polgaroknak eszukbe sem jut, hogy szamon kellene kerni az allamtol,az ut gyors helyreallitasat, a sebessegkorlatozas megszunteteset.. Szerintem nem az az ereny, hogy ki mennyire tartja be a sebessegkorlatozast, hanem hogy az allam kifogastalan allapotban tartsa es uzemeltesse az utakat es a hidakat.

 
 Tihi  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-02 14:07   
2007-05-01 21:46, hunor:

-

Ha fehéren villant, akkor az lehet, hogy normális fehér (vagyis többszinü) fény lehetett. Az un. "ultrared" fényt szemmel nem lehet látni. A mai modern kamerák viszont nagyon kevés fénnyel tudnak dolgozni.

Érdekes, hogy az ellenjövö sávból villant, de az csak raffinált megoldás lehet, az ellenkezö oldalról nem várod a mérést.

 
 Tihi  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-02 13:54   
2007-05-01 22:30, eötvös:
-
Amikor beírtam amit írtam rögtön tudtam, hogy arrogáns az írásom, de nem akartam változtatni. Úgy gondoltam, provokálok egyet.
Olyan gonosz azonban mégsem vagyok, mint aminek látszom írásom folyamán. 45 éve vezetek baleset nélkül, egyetlen egy gyorshajtási büntetést szereztem és 3 rosszparkolási büntetésem lett eddig.

Ami engem zavar az az, hogy a közlekedési szabályok úgy itt Északon, mint Magyarországon is borzalmas büntetésekkel fenyegetnek az elsö mondatból az utolsóig, egyáltalán nem építö a szöveg, hanem mindig csak parancsoló és fenyegetö, úgy mint egy igazi "kommunista rendszer", mottó: mindenkit kínozni kell, hogy a rendszer szempontjából jól viselkedjen.

Különben Magyarországon már nem vezetek, az nekem ott nagyon is veszélyes, vonattal, villamossal, metróval nagyon is jól lehet közlekedni.

üdv.

 
 Ferencz Zsuzsanna  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-02 06:49   
Kedves Frédi, az autókat nemcsak közlekedésre lehet felhasználni... itt például sokan tyúkokat tenyésztenek bennük. Vagy például hajléktalanok költöznek beléjük.
 
 Fredi  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-02 06:36   
Kedves Beszélgetőtársak,
Hadd tegyek néhány megjegyzést a témához és az eddig elhangzottakhoz saját szubjektív tapasztalatom alapján:

1. Meghökkent az, az állítás, miszerint a sebességkorlátozás nem csökkentené a balesetek számát, sőt emelné azt. Ez talán igaz is 60 és mondjuk 90 között, de Németországban, ahol akár 180-al is legálisan száguldozhatsz, biztos nem igaz.
Ha Európa legtöbb országában a 130 a felső határ, akkor biztosan van annak jól megalapozott oka, nem mind ezek hülyék a németekkel szemben, akiknek kevés a 130. Nem, itt természetesen más okok diktálnak, mégpedig az autólobby. Németországban ugyanis a kormányt csak látszólag irányítják a pártok, valójában az autóipar és a gyógyszeripar irányítja (no meg még néhány más érdekcsoport).
2. Nem mernék nyilatkozni az összmagyar vezetéskultúráról, de minden sértegetési szándék nélkül meg kell mondjam, hogy a budapesti autósokat agresszíveknek, törvénytipróknak és némelyüket öngyilkosjelöltnek tekintem. Persze van valamennyi mentség erre a viselkedésre. A főváros autósközlekedési és parkolási lehetőségei nem korszerűek, az autók száma az általam elég jónak ítélt tömegközlekedés tekintetbe vételével túl sok.
3. Ha az energiaárak fejlődésének tendenciája megmarad, sőt az üzemanyag árának drágulása felgyorsul (semmi elméleti, vagy gyakorlati érv ennek ellenkezőjének a feltételezésére) akkor a következő 20 évben minden bizonnyal a közlekedésben drasztikus változások fognak beállani, ugyanis az autót egyre többen tudják majd megvenni, de az üzemanyagot egyre kevesebben.

 
 hunor  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-01 22:46   
2007-05-01 12:33, Tihi:
-

Kedves Tihi,

hm, és ez például Finnországba nem fáj Neked?
Én ugyan nem esküdnék meg, hogy mindig minden szabályt betartottam, de ezt azért soha nem ideologizálnám meg.

Hunor

 
 eötvös  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-01 22:30   
Kedves Tihi,

akkor te is az átlagos magyar autósok képviselője vagy. Ezek az urak csak egy szabályt ismernek: azt, hogy minden szabály csak a másikra vonatkozik. Ennek aztán meg is van a pontosan elvárható következménye. A magyar utakon életveszélyes közlekedni. Ha én (D rendszámmal) Pesten a kötelező 50-el hajtok, rám dudálnak, közlekedési akadályt képezek. Mindehhez szivből gratulálok.

 
 hunor  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-01 22:28   
2007-05-01 22:18, bazsi55:
-

Amúgy melyik a "másik oldal"? A szembejövő sáv?

Az, mindkét esetben úgy tűnt, hogy a szembejövő sáv széléről villant. Megörökíthetett engem is (eléggé siettem )?

Hunor

 
 bazsi55  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-01 22:18   
Hm, nem tudom, a múlt héten autópályán villant valami kétszer is az út során, a másik oldalról, körülbelül olyan fény lehetett, mint az irányjelző, felvillant egyszer, erősen, ennyi.

A múlt héten Németországban sikerült lencsevégre kerülnöm. (70-es táblánál teljesen egyenes, tökéletesen belátható, településen kívüli útszakaszon, széles, kereszteződés nélküli úton 85 körül mentem.) Az általad leírt fény ugyanolyan volt, mint amit én láttam, vagyis valakit jól bemértek.
Amúgy melyik a "másik oldal"? A szembejövő sáv?

 
 hunor  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-01 21:46   
2007-05-01 12:13, Tihi:
-

Hm, nem tudom, a múlt héten autópályán villant valami kétszer is az út során, a másik oldalról, körülbelül olyan fény lehetett, mint az irányjelző, felvillant egyszer, erősen, ennyi.

Hunor

 
 bazsi55  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-01 21:31   
Nem a sebességkorlátozás az a tényező, ami befolyásolja a gázpedál nyomkodását, hanem ennek az ellenőrzése. Amióta elterjedt a hír, hogy az M1-esen radarokat telepítettek, a korábbi száguldás helyett cammogást tapasztaltam--:)

Na igen. Nemrég láttam az új svájci szabályokat. Gyorshajtásért (ha visszaeső az illető és nagyon-nagyon jól keres), akár egymillió frank büntit is kiszabhatnak. (Ez ugye most kb. 150 millió forint felett van...) Azt hiszem, gyorsan rászoknának az autósok a sebességhatárok betartására.
Itt ha valaki épp olyan kantonban közlekedik, ahol komolyan veszik a sebességhatárokat (félreértés elkerülése végett itt is bevételszerzési okokból), akkor lakott területen 50 helyett akár már 54 km/h-ás sebességgel haladva is fizethet bünetést, igaz, "csak" 40 frankot (Zürich kanton)... (54-tel megy, bemérik lézeres traffipax-szal, 3 km/h-t levonnak mérési pontatlanságok miatt, de még így is gyorsabban megy, mint 50, vagyis bünti van...)

Ha a magyar rendőrség úgy működne, mint a svájci, akkor a magyar autósok harmada egy éven belül elvesztené a jogsiját...

Ja, az viszont nevetséges, hogy a fix traffipaxok előtt Magyarországon kötelező figyelmeztető tábla elhelyezése...
Normális helyen ha valaki kimegy az utakra autóval, akkor azzal elfogadja azt, hogy a szabályoknak és előírásoknak megfelelően vezet - amit néha ellenőriznek is. Ha gyorsabban megy a kelleténél, akkor vállalja érte a felelősséget. Ne azért lassítson az úton, mert jött egy tábla, hogy itt mérnek...

 
 Tihi  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-01 12:33   
2007-04-29 23:04, bobo.2006:
-
Az elmult evben nalunk ugyanis felemeltek a sebesseghatart 10 km-rel, 120-rol 130-ra es a halalos aldozatok szama csaknem a felere csokkent.

Remélem igazad van de esetleg már megint a kiszámithatatlan "véletlen" játszott közbe.
A közlekedési szabályok, korlátozások állandó szigorítása bennem épp az ellenkezöjét éri el, ilyen szabályokat én nem tisztelek és ha lehet, nem tartom be azt amit én hülyeségnek tartok.

 
 Tihi  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-01 12:13   
2007-05-01 11:23, hunor:
-
Ultraviolet de inkább infrared, tehát rövidhullámú piros fény.

 
 hunor  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-01 11:23   
Apropó, ha éjszaka az autópályán fotóznak, az fehér fény, vagy piros?

Hunor

 
 eötvös  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-01 09:01   
2007-05-01 08:33, bazsi55:
-
2007-04-29 23:04, bobo.2006:
-
Nem a sebességkorlátozás az a tényező, ami befolyásolja a gázpedál nyomkodását, hanem ennek az ellenőrzése. Amióta elterjedt a hír, hogy az M1-esen radarokat telepítettek, a korábbi száguldás helyett cammogást tapasztaltam--:)

 
 bazsi55  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-05-01 08:33   
2007-04-29 23:04, bobo.2006:
-
MIndig is tudtam, hogy a nemetek kedvenc kozledesi temaja, hogy a sebesseget korlatozni kell, egy nagy mese, de erre most mar bizonyitekot is talaltam, az EU aktualis statisztikaiban. Az elmult evben nalunk ugyanis felemeltek a sebesseghatart 10 km-rel, 120-rol 130-ra es a halalos aldozatok szama csaknem a felere csokkent. De vannak ellenpeldak, is foleg keletrol, ahol a torvenyek maradtak a regiek, viszont a halalos aldozatok szama megis allandoan es folyamatosan no.

Na igen, a halálos balesetek nem a közlekedési szabályok változásától, vagy nem változásától függenek, hanem attól, hogy milyen a közlekedési morál. Keleten egyre több, nagyobb teljesítményű használt autó kerül forgalomba, sokszor biztonságtalan ócskavasak. Az autósok örülnek a szép "új" autónak, nyomják a gázt, mert milyen királyul megy. Arra nem gondolnak, hogy a fizikai törvények az erős autókra is vonatkoznak: Kanyarban tök mindegy, hogy milyen autó van alattad, egy bizonyos sebességtől ki fog csúszni. 130-as tempónál amíg odaér a fékpedálig a lábad, addig az autó optimista számítások szerint 24 métert megy. (A deutscher Verkehrssicherheitsrat 36 méterrel számol.)

Azt írod, mese a sebességkorlátozás hatása. Részben igaz, autópályán tényleg nem biztos, hogy hatékony - ha biztosítanak róla, hogy nem kerülnek a pályára állatok, meg mindenki a helyén (a jobb oldali sávban megy) és sávváltásnál használja a tükrét.

De nézzük a városi közlekedést:

Tegyük fel, egy jó minőségú, száraz városi úton, 50 km/h sebességgel haladsz. 25 méterrel (egy átlagos úszómedence hossza) előtted kiszalad egy kisgyerek. Ha jó a reakcióidőd, akkor pont megállsz előtte.
Ha ugyanebben a szituációban 60 km/h-val mész, akkor a gyereket 35 km/h-ás sebességgel fogod elgázolni, ami neki kb. olyan, mintha ledobnád a második emeletről.
Ha 70 km/h-val mentél volna, akkor a gázolás 53 km/h-ás sebességgel történik, ami 4 emeletnyi szabadesés utáni földetérést jelent.

Az eltérés még durvább 30 km/h-s zónában: 30-cal mész, kijön eléd valaki és pont meg tudsz állni. Ha 50-nel mentél volna, akkor azt a valakit 47 km/h sebességgel gázolnád el... (a kedvencem: esés a 3. emeletről)

Ezekután azért elgondolkodtató, vajon tényleg mindenhol hülyeség-e a sebességkorlátozás?

Ha van kedved, próbálkozz kicsit a számokkal ezen az oldalon: http://www.stadtplaene.com/bremsweg.php
Én az alapértelmezett értékekkel számoltam, csak a reakcióidőt vettem 30%-kal gyorsabbra...

 
 bobo.2006  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-29 23:04   
MIndig is tudtam, hogy a nemetek kedvenc kozledesi temaja, hogy a sebesseget korlatozni kell, egy nagy mese, de erre most mar bizonyitekot is talaltam, az EU aktualis statisztikaiban. Az elmult evben nalunk ugyanis felemeltek a sebesseghatart 10 km-rel, 120-rol 130-ra es a halalos aldozatok szama csaknem a felere csokkent. De vannak ellenpeldak, is foleg keletrol, ahol a torvenyek maradtak a regiek, viszont a halalos aldozatok szama megis allandoan es folyamatosan no.
 
 bobo.2006  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-19 19:05   
2007-04-16 04:02, Ferencz Zsuzsanna:
-
>>>Isten hozott, Bobó, már azt hittük, megszökött a gazda.
Voltatok Bulgáriában is?

Errefele, amerre jartunk, mar regen elmult a disszidalas divatja!
BG-ban is voltunk, foleg ott voltunk es a csaladi korben nagyon kellemes idot toltottunk.

 
 Ferencz Zsuzsanna  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-16 04:02   
Isten hozott, Bobó, már azt hittük, megszökött a gazda.
Voltatok Bulgáriában is?
Igazán beírhatnál néhány benyomást a vonatkozó csatlakozási topikba...

 
 bobo.2006  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-15 19:40   
Megjartuk a Balkant szerencsesen, egy kis eletkep: a roszkei hatar utan az elso hivatalos penzvaltohely, MOL kut, magyar szemelyzet: 50 euroert dinart szeretnenk valtani. Nincs! mondja a penzvalto kifogastalan magyarsaggal. Es az mi ott a kasszaban? Az nem azert van, menjenek bankba! (+"*ç%%%&/) A kovetkezo szerb benzinkut, szerb harcossal: latja a kezemben az otvenest, egy szo nelkul kiszamol 4000 dinart, johet a kovetkezo!
 
 bobo.2006  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-03-27 20:59   
2007-03-27 15:08, poe:
>>>Sokféle magyar áru van mindenfelé.

Nagyon igazad van! Nem az un. hungaricumok adjak szerintem sem az export jelentos reszet, hanem mindenfele termek, ahol semmi jelentosege, hogy miert, honnan jon, csak fizesse ki a vevo ...

 
 poe  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-03-27 15:08   
2007-03-27 14:22, bazsi55:

Sokféle magyar áru van mindenfelé. Például nád. A holland nádtetőkészítők legalább fele magyar nádat használ.
Aztán kacsát, libát is hoznak. A német üzletekben lehet találni, sőt magyar töltenivaló paprikát is, fehérrépát, laskagombát. És műanyagárut, sok dobozon, vödrön, teknőn látni a magyar feliratot, hogy Ebesen csinálták. Villanykörtét, kapcsolókat szintén láttam sokat. Csak semleges a csomagolás és apró betűs a felirat, így elvész a többi áru közt. De hát nem is az a lényeg, hogy tudják, hogy a miénk, hanem hogy vegyék


_________________
poe

 
Ugrás a ( előző lap 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 következő lap )
Új topik indítása   Üzenet küldése




Irjon nekünk! - Impresszum - Médiaajánlat - Súgó