2019. december 10. Címlapra!
[Regisztráció]  [Profil szerkesztése]  [Beállítások szerkesztése]  [Keresés]
[Magánüzenetek]  [Felhasználók listája [Bejelentkezés]
MagyarOnline.net Fórumok >> A Magyar Világkapcsolat >> VITA: Újra vonzó Magyarország? - Külföldről hazatelepülők
Új topik indítása   Üzenet küldése
Ugrás a ( előző lap 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 következő lap )
 hunor  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-09 09:11   
2007-04-09 03:31, lajoma:
-

Kedves Lajoma,

ha abban a megtekintett színdarabban úgy beszéltek, ahogy írtad, az attól még a magyar kultúra része, még akkor is, ha Neked nem tetszett. Nem tudok róla, hogy a szóhasználat tenné ezt, és remélem, hogy nem is lesz olyan idő, hogy ez számítana - attól függetlenül, hogy nekem tetszik/ nem tetszik. (Ezt általánosságban, a konkrét darab ismerete nélkül írtam.)

Hunor

 
 Ferencz Zsuzsanna  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-09 06:41   
Mint ahogy Vali és Ama is céloztak rá, az oktatás témája számára új topik nyílt:
http://www.magyaronline.net/forum/viewtopic.php?topic=4775&forum=75&0

 
 lajoma  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-09 03:31   
Mostanaban van egy bogaram. Az az, hogy ha hazajovok, egyre jobban erdekel mi folyik Magyarorszagon. Ezert altalaban nagyon sok mindent elolvasok, ami Magyarorszagrol szol. Lehet, hogy ezt egyszer kigyogyitjak belolem, de en meg mindig magyarnak erzem magam. Szoval csak azt szeretnem mondani, hogy ha Magyarorszag fel akar zarkozni a nyugati eletfelfogashoz es stilushoz, le kell vetkozni a ki ha en nem felfogast, le kell vetkozni a tipikus mi vagyunk a legjobbak, legokosabbak, es nem kell mindig masban keresni a hibat. Van eleg hiba Magyarorszagon. A szinhazakrol csak annyit. Amikor egy mai magyar dramat neztem meg Magyarorszagon, tele volt a szoveg b... meggel, meg a k...anyaddal, meg szo....le. Az iro ezt ugy gondolta, hogy nagyon is eletizu. Ha ez az elet ize Magyarorszagon, akkor szerintem nagyon sulyos a problema. Nem hiszem, hogy erre a kulturara nagyon buszke lehet lenni. Hol vannak azok a regi magyar irok mint Mora, Moricz, es meg a kozelmultbol is emlithatnek pl. Moldova, hogy csak az m betusoknel maradjak. Szerintem ki lehet fejezni az elet izet mindenfele tragar szo nelkul. Viszont azt vettem eszre Magyarorszagon, hogy a b... meg kotoszo lett. Nesze neked magyar kultura.
 
 Valeria  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-09 01:41   
2007-04-08 21:53, amadeus:

Bár érdekes a téma, de valahogy nem érzi igazán otthon magát ebben a topicban.

Egyetertek!

 
 Mary  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-08 23:54   
2007-04-08 01:18, rigojanos

Érdekes, amit írtál, lásd a választ Zsuzsának. (habár itt kissé a topik témája mellé beszélek.)

 
 Mary  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-08 23:50   
2007-04-07 05:37, Ferencz Zsuzsanna:

-
Kedves Mary, félreértettél: én nem dícsértem a mi iskoláinkat. Szerintem ugyanis az iskola-típusok világszerte nem jók. Minden gyermeket, ifjat külön módszerrel kellene tanítani, hogy kihozzák belőle a maximumot. Ez pedig lehetetlen.

-

Kedves Zsuzsa, nem értettelek félre, hanem a hasonlatodat az amerikai vagy más "újmódi" iskolákkal kérdöjeleztem meg és szembeállítottam az alternatívával. Sajnos, tapasztalatból beszélek. Elsösorban az a baj, hogy a nyugati (amerikai vagy más) könyök-mentalitással szemben teljesen tehetetlen voltam és még ma is, részben, tehetetlen vagyok. A belémnevelt udvariasság a felnöttekkel vagy autoritással szemben nagyon sok hátrányt hozott nekem. A bemagolt és ledarált általános müveltség is lyukas, ahogy észrevettem az évek folyamán, mert kispóroltak mindent, ami halványan is politikára emlékeztetett. Sok mindenröl fogalmam sincs, ami a nyugatot meghatározta a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas években.

Fogalmam sincs a Flower-Power-röl, de tudom, mikor halt meg Sztálin és milyen balzsamot használtak Leninnél. Három pápát megéltem (vagy négyet?) és Brezsnyevet stb. Ez viszont rajtam nem segít.

Ami a matek, fizika és egyéb természettudományi versenyeket illeti: a véleményem az, hogy itt nem kell különösebben egyénien gondolkodni, kell tudni számolni, felfogni a fizikai törvényeket stb. Szerintem természetes, hogy pontosan ezekben a tantárgyakban állnak élen a tanulók: a matek nem vita tárgya. A fizika sem. Ott magolni kell.

Van filózófiából is jó tanuló? A magyar irodalmat interpretáló? Nem hiszem, mert ezek elvont dolgok, ahol gondolkodni kell, nem számolni.

 
 amadeus  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-08 21:53   
Bár érdekes a téma, de valahogy nem érzi igazán otthon magát ebben a topicban.

Tehát a cím: "Újra vonzó Magyarország?"
Még szerencse, hogy kérdöjel van a végén.

Mert mikor volt Magyarország vonzó?
És mitöl lenne újra az?

Válaszokat: "provokátor" jeligére kérek a kiadóba.


 
 Ferencz Zsuzsanna  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-08 08:40   
Kedves Rigojanos, lehet, hogy nem nagyon olvasod el, amiket írogatok ide, pedig elég röviden fogalmazok.
Nos:az általad kifejtetteknek ellent mond, hogy a patriárchális romániai iskolákban, ahol a tananyag ismeretét követelik meg, nem az önálló gondolkozást, olyan gyermekek nőnek fel, akik aránytalanul sok nemzetközi díjat kapnak matek-, fizika- és informatika versenyeken. Vagyis ott, ahol az önálló gondolkozásra a legnagyobb szükség van.
Azt is írtam, hogy szerintem minden iskolatípusnak megvan a hibája.
Sőt, meg merem kockáztatni azt a feltevést, hogy nem mindenkinek való az amerikai típusú iskola, mert léteznek nagyon későn beérő gondolkodók, akik az elején hülyének tűnnek.

Más: léteznek olyan tantárgyak, ahol nem önálló gondolkodásra van szükség, hanem ismeretanyagra: idegen nyelv tanulása, földrajz, kémia, biológia, növénytan, állattan, csillagászattan.

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-08 01:18   
2007-04-06 21:37, Mary:

Az "újfajta" iskola megengedi a diáknak, hogy bizonyos tényeket megkérdöjelezzen, lebetonozott dogmákat felülvizsgáljon, különféle perspektívából nézze a dolgokat (nem föltétlenül a tanár szemén keresztül). Ezek, szerintem, elöbbre viszik a világot.

Errol van szo. Es erre nagyon egyszeru peldakat lehet talalni. Mar az altalanos iskolaban is, de fokent a gimnaziumban, a feladott olvasmanyokrol meghallgattam az eloadasokat, lejegyzeteltem mindent, amit a tanarno mondott a konyvrol es az irorol, es azt a dolgozatban egy otosert megismeteltem. Elkepzelhetetlen lett volna, hogy sajat velemenyem legyen a konyvrol, azzal pedig meg lett volna pecsetelve a sorsom, ha esetleg elarulom, hogy nem tetszett, amit olvastam. Meg addig sem jutottam volna el, hogy megmondjam miert.

Es ez igy volt minden tantargynal. Nem kereste a tanar sem a nagyobb osszefuggeseket, nem osztonzott ra minket sem, hogy keressuk, egyszeruen a nevetlenseg es a tiszteletlenseg jelenek tudtak volna be, ha onallo velemennyel all elo valaki, es eszebe sem jutott volna egyetlen tanarnak sem, hogy kihivas ele allitson minket azzal, hogy kulonbozo perspektivakbol vizsgaltatja meg velunk a tenyeket.

Harom evet jartam magyar gimnaziumba, a negyediket amerikaiba, ahol az elso meglepetes akkor ert, amikor egy kalapbol ki kellett huzni egy cedulat, amin egy hazidolgozathoz volt megadva egy tema. En azt hiszem, hogy a Hasfelmetszo Jack-et huztam, es fogalmam sem volt, hogy mi legyen. Kovettem a tobbieket a konyvtarba, es elmagyaraztattam veluk, hogy hogyan kell az osszegyujtott anyagot szabalyosan idezni, stb. A magyarorszagi tapasztalataim alapjan azt gomboltam, hogy egyszeruen mindent le kell irnom, amit a Hasfelmetszo Jack-rol megtudtam, de felvilagositottak, hogy nem ilyen egyszeru, hanem egy konkret vonalat kell keresnem (pl. azt a sokak altal osztott feltetelezest, hogy Hasfelmetszo no volt), es azt az elso bekezdesben bedobnom, majd 15 oldalon keresztul boncolgatnom, mindent alatamasztva, forrasokat pontosan megjelolve. (Oh es mindezt szamitogepen, az eredmenyt kinyomtatva. Mindenki ugy gepelt tiz ujjal, mint a legjobb magyar titkarno, en meg azt sem tudtam hol van a gomb, amivel beindul a gep). Mind olyan dolgok, amire soha senki nem tanitott. Ugy mentem abba az amerikai gimnaziumba, mint akinek a nyomaba sem lephet majd senki altalanos muveltseg, olvasottsag teren, es egy het alatt kiderult, hogy nemcsak ok tanulhatnak tolem.

Ami az onallo gondolkodast illeti, az amerikai egyetemem elso eveben, az elso irodalom orat azzal kezdte a professzor, hogy a feladott olvasmanyokrol akarmi lehet a velemenyunk, csak tamasszuk ala es indokoljuk meg, hogy miert. Azzal is kezdhetjuk a hazi dolgozatot, hogy ez a konyv tuzre valo, de o 10 oldalon keresztul akarja olvasni reszletekre lebontva, peldakkal alatamasztva, hogy miert. Az biztos, hogy feladta a lecket, mert eloszor kellett valamit ilyen kritikusan szetszednem, es a velemenyemet ilyen alaposan alatamasztanom. A gimnaziumi magyar tanarom velemenyenek bemagolasa ehhez kepest semmi olyat nem nem tanitott nekem, amit az elet barmi mas teren hasznosithatok, kiveve persze, hogy rengeteg klasszikus muvet es verset elolvastam kozben. Mig az egyetemi felevnyi irodalomora megtanitott egy olyan gondolkodasmodra, amit nemcsak a diplomaig sikerult hasznositani, de azota hasznalom.

A Corporate Identity-nek becézett koncepció lényege, hogy a hovátartozást erösítsék. Tehát nem országszinten egyforma egyenruhák vannak, hanem különféle iskolák különféle ruhát hordanak (mint a sportolók). Ehhez természetesen kell tudni azonosulni az iskolával és a tanárok is az iskola logójával ellátott holmikban járnak, amolyan "összetartozunk" alapon. Ez nagyon fontos egy olyan világban, ahol az elmagányosodás, a sehová tartozás, magára hagyottság érzése egyre inkább terjed.

Igen, a kulonbseg a gyerekkorunk iskolai egyenruhai kozott, meg a mai egyenruhak kozott valoban az csapat osszetartozasa, es az odatartozas miatt erzett buszkeseg jelkepe.

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-08 00:43   
2007-04-07 05:37, Ferencz Zsuzsanna:

Kedves Rigó, nem jártam még amerikai iskolában. Viszont olvasmányaim és Amerikában felnőtt kevés ismerősöm azt tanusítják, hogy általános műveltség nyet.

Meg mindig felreerted. Nem az altalanos muveltsegrol es a tanulmanyi eredmenyekrol van szo. Mary nagyon jol osszefoglalta a lenyeget.

 
 Valeria  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-07 22:37   
2007-04-06 11:22, Gyöngy:
-
Kivancsi lennek, hogy a mai vilagban ki engedheti meg maganak magyarorszagon, hogy minden nap szinhazba es koncertekre jarjon. Legutobb amikor operaba akartam menni, a jegy 15,000 forint volt. A szinhazak meg 5,000, a mozi sem kevesebb mint 1,000. Ezt nem sokan engedhetik meg maguknak.

Ha kedvem van itt is felugorhatok egy fapados repulore es atrepulok kanadaba, vagy barmelyik delamerikai vagy kozepamerikai orszagba. Nincsenek tavolabb mint egy par oras repulout. Itt is van kulturalis elet nem csak europaban.

 
 lajoma  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-07 18:57   
Kedves Ferencz Zsuzsanna!

Ha a magyar ABC megtanulasa es hasznalata nem elsodleges Magyarorszagon, akkor nem nagyon beszelhatunk magyar kulturarol. Amennyiben egyetemes kulturarol beszelunk, akkor termeszetesen mellekelheto a magyar ABC hasznalata. De az egyik hozzaszolo a magyar kulturat emlitette. De azt hiszem, ez csak a szavakon valo lovaglas. Es ez is bizonyitja az altalanos magyar hozzaallast a dolgokhoz, ami annyiban merul ki, hogy mindenkinel okosabb vagyok, mindenkit lenezek, mindenki csak a magyarok utan kovetkezik. Szerintem eloszor korul kellene nezni az atlagmagyarnak a vilagban, es tanulni mas nemzetektol. Pl. holland, sved, svajci, finn, dan, nemet, stb... hogy naluk miert boldogabbak, es altalaban veve kulturaltabbak az emberek, mint Magyarorszagon.

 
 Ferencz Zsuzsanna  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-07 05:37   
Kedves Lajoma, az értelmező szótár szerint a kultúra szó elsődleges értelme: az emberiség vagy (nép)csoportok által létrehozott anyagi és szellemi értékek összessége. Tehát a magyar ABC megtanulása nem tekinthető kultúrának.
Kedves Mary, félreértettél: én nem dícsértem a mi iskoláinkat. Szerintem ugyanis az iskola-típusok világszerte nem jók. Minden gyermeket, ifjat külön módszerrel kellene tanítani, hogy kihozzák belőle a maximumot. Ez pedig lehetetlen.
Kedves Rigó, nem jártam még amerikai iskolában. Viszont olvasmányaim és Amerikában felnőtt kevés ismerősöm azt tanusítják, hogy általános műveltség nyet.
Emellett tudtommal minden progresszív iskolai módszer ellenére ott is sokan nem találják a helyüket.

 
 lajoma  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-07 03:41   
Igen , igen a magyar kultura. A gyermekeim irnak olvasnak magyarul, annak ellenere hogy az USA-ban szulettek. Ezt nem nagyon sokan mondhatjak el. De ha magyar kulturanak azt tekintjuk, hogy nagyon sok mindenben majmoljak a nyugatot, akkor nagyon szegenyes lett a magyar kultura. Pl. New Pest Butiq. Ilyet is lattam. Aztan ha sorozobe akarok menni, akkor inkabb pubot kell keresnem. A magyar sajto, es a mostani magyar nyelv tele van olyan angol szavakkal, aminek tokeletes magyar megfeleloje van. Szoval a magyar kulturarol ennyit. Nem csak a penz szamit, de sajnos a mai Magyarorszag nagyon messze van attol a Magyarorszagtol, amelyet anno meg elkepzeltunk foiskolas, egyetemista korunkban. Nagyon sok baratom van Magyarorszagon, es kozuluk nagyon sokan kerik, illetve kerdezik tolem, hogy tudnek -e segiteni a gyermekuknek, hogy valamifelekeppen kikeruljenek, es netan letelepedjenek. Ha jol tudom az orszag lakossaga 10 millio ala csokkent. Szoval ezert lenne vonzo, Magyarorszag? Minden evben megyek rokonlatogatasra. Egyre kevesebb es kevesebb ideig. Ha elmegyek A Rudasba, vagy a Gellertbe, vagy a Szechenyibe, mast se hallok, csak a panaszkodast. Ezenkivul azt vettem eszre, hogy az emberek tulnyomo tobbsege csak akkor erzi jol magat, ha valakinek artani tud, vagy valaki masnak eppen gondja van. Ez az alltalanos magyar viselkedes. Nem veletlen hogy Europaba a magyarokat tartjak a legpesszimistabb nepnek. Ezekutan Magyarorszag vonzo?
 
 Mary  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-06 21:37   
2007-04-06 15:36, Ferencz Zsuzsanna:

Kedves Zsuzsa, ehhez hozzászólok, mint érintett. Igaz, hogy a tananyag ismerete és az általános müveltség az, amit személyesen az iskolámnak köszönhetek (és nagyon hálás is vagyok ezért), de az önálló gondolkodást nem ott tanultam, sajnos. Egy uniformizált világban vagy beolvadsz a környezetedbe, vagy nincs semmi esélyed.

Az "újfajta" iskola megengedi a diáknak, hogy bizonyos tényeket megkérdöjelezzen, lebetonozott dogmákat felülvizsgáljon, különféle perspektívából nézze a dolgokat (nem föltétlenül a tanár szemén keresztül). Ezek, szerintem, elöbbre viszik a világot. Példának csak annyit mondok, hogy ha a diktatúra idején mindenki a fentröl ránkparancsolt mentalitást tette volna magáévá, hol lennénk ma? Jó, hogy voltak, akik kétségbe vonták a fejekbe vert "tudást" és alternatívát is tudtak biztosítani.

Az egyenruhával kapcsolatosan: manapság újra divatba kezd jönni, a lányom is hordja, de nem kötelezö jellegü. A Corporate Identity-nek becézett koncepció lényege, hogy a hovátartozást erösítsék. Tehát nem országszinten egyforma egyenruhák vannak, hanem különféle iskolák különféle ruhát hordanak (mint a sportolók). Ehhez természetesen kell tudni azonosulni az iskolával és a tanárok is az iskola logójával ellátott holmikban járnak, amolyan "összetartozunk" alapon. Ez nagyon fontos egy olyan világban, ahol az elmagányosodás, a sehová tartozás, magára hagyottság érzése egyre inkább terjed.

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-06 19:51   
2007-04-06 15:36, Ferencz Zsuzsanna:

...nem az önálló gondolkodásra, hanem a tananyag ismeretére valamint az általános műveltségre helyezik a hangsúlyt), mégis sikeresen folyik az oktatás. Te úgy gondolod, kevesebbet érsz, mint azok, akik az Egyesült Államokban végezték az iskoláikat?

Felreerted. Az onallo, kreativ gondolkodas inspiralasa nem ellenkezik az altalanos muveltseg elsajatitasaval. Nem az oktatas sikeressege vagy sikertelensege, illetve a jo tanulmanyi eredmeny elerese a kerdes. Az egyeni velemeny tamogatasan es osztonzesen van a lenyeg, ez hianyzik a magyar iskolakbol. A tananyag elsajatitasat ez nem befolyasolja negativan.

 
 Tihi  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-06 19:29   
2007-04-06 15:36, Ferencz Zsuzsanna:
-
Nem értem az egész kérdést. Milyen iskolában jártam én, 1944-ben kezdtem általános iskolát, 1956-ban végeztem a gimnáziumot. Mindig saját gondolataim, elképzeléseim irányitottak, amikor jövömre gondoltam, ha egyáltalán, vagy pedig egyszerüen mentem az irányba, ahova a sors engem vezetett.

 
 Ferencz Zsuzsanna  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-06 15:36   
Ha jól értettem, az újfajta iskolákat dícséritek, amelyek szabad fejlődést biztosítanak az egyéniségeknek.
A patriárchálisabb iskolákban, mint a román iskolák zöme ( ahol nem extrawurstokat nevelnek, és nem az önálló gondolkodásra, hanem a tananyag ismeretére valamint az általános műveltségre helyezik a hangsúlyt), mégis sikeresen folyik az oktatás.
Te úgy gondolod, kevesebbet érsz, mint azok, akik az Egyesült Államokban végezték az iskoláikat?

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-06 15:20   
2007-04-06 05:31, Ferencz Zsuzsanna:

a román iskolákban még tekintélytisztelőbb a nevelés, mint Magyarországon. Mégis: a nemzetközi matek-, fizika- és informatika-versenyeken aránytalanul sok a romániai győztes.

Miert zarna ki az egyik a masikat?

 
 hunor  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-06 12:46   
2007-04-06 11:22, Gyöngy:
-

Vélemény a vélemény kapcsán: megállapítod, hogy lajoma gyerekei számára a magyar kultúra nem jelent semmit (erről egy szót sem írt, csak Magyarországról, a kettő szerintem nem esik egybe), párhuzamba állítod az amerikai dollármennyiséget Magyarország nyújtotta lehetőséggel (ha számodra USA csak annyit jelent, még nem biztos, hogy csak annyi, és azért a magyarországi lehetőségeket sem ártana konkrétizálni), alátámasztás nélkül, hogy miért nem mehetne külföldön mindennap hangversenyre, színházba (kiváncsi lennék arra, hogy kapásból New York és Budapest esetén ez hogy áll), a politikával való nem foglalkozás, hm, hát azért csak befolyásolja az ember életét annyira, hogy érdemes odafigyelni, nem?


Ennyi.

Hunor

 
 Gyöngy  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-06 11:22   
2007-03-30 05:24, lajoma:

-

A gyerekeid feltehetően már kint jártak iskolába és az ottani életre lettek szocializálva. Nekik a magyar kultura nem jelent semmit. Az élet nem csak dollármennységből áll, hanem a lehetőségekből amit Magyarország nyújt. Kint biztos nem mehetnél akár naponta szinházba hangversenyre, na és Europa többi országa is meglehetősen messze van, Itt ha eszembe jut 3 órán belül pl. Bécsben lehetek, ami azért nem megvetendő. Fapados repülővel Berlin egy ugrás stb.
A politikával pedig nem kell foglalkozni. Azon marakodjanak csak azok, akiknek nincs jobb dolguk. Nem értem miért izgatna engem a hazai napi politika. Kint se foglalkoztam vele.

 
 Ferencz Zsuzsanna  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-06 05:31   
Nem hiszem, hogy magyar jelenség lenne, általánosan jellemző a tekintélyelvű iskolai nevelésre.Amely sok országban folyik.
Emellett: sehol sem szeretik azt, aki-ami nagyon eltérő.Szerintem ezért találták ki az iskolai egyenruhákat is.
Nagyon érdekes: a román iskolákban még tekintélytisztelőbb a nevelés, mint Magyarországon. Mégis: a nemzetközi matek-, fizika- és informatika-versenyeken aránytalanul sok a romániai győztes.

 
 ecet  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-05 16:36   
2007-04-05 16:05, rigojanos:
-

kicsiben gondolkodo hozzaallasnak a gyokere valoszinüleg visszanyulik a feudalizmusba. a dzesentrimentalitàs (mehr schein als sein) folytatodott a kommunizmusban és tartani fog még pàr generàcion keresztül. öszinte kemény munkàval elöbbrejutni inkàbb kinai mint magyar erény.

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-05 16:05   
2007-03-31 09:26, bazsi55:

Csak annyit, hogy a főiskolákon, egyetemeken sokszor elnyomják azokat, akiknek más véleményük van, mint az elfogadott nézet.

(Elnezest, hogy par napig nem reagaltam). A fenti megjegyzeseddel nagyon egyetertek, ami a magyar felso oktatast, es egyaltalan oktatast illeti. Sajnos abszolut jellemzo mar altalanos iskolaban, es fokent a gimnaziumban az altagtol eltero egyeniseg es gondolkodasmod elnyomasa (szinte buntetese), ami szerintem nagyon artalmas az individualis kreativitas szamara. Ez egyebkent a Magyarorszagra jellemzo problemak tobbsegenek gyokere. Es az az igazsag, hogy ez fel sem tunt igazan (vagy csak nem tudtam perspektivaba helyezni), amig nem volt osszehasonlitasi alapom (amerikai kozepiskola/egyetem).

A magyar altalanos es kozepiskola a tapasztalataim szerint egyszeruen nem hagy teret az egyeni gondolkodasmodnak, legyen az egy kotelezo olvasmany elemzese, vagy a tanartol eltero velemeny, onallo gondolat felajanlasa. En hatarozottan hiszem, hogy itt van a kutya elesve, ami a kreativ, ambiciozus, optimista, idonkent kockazatvallalo hozzaallast erinti az elet sok teruleten. Sot azt is hiszem, hogy a Magyarorszagon alatalonassagban jellemzo pesszimista, szkeptikus, kicsiben gondolkodo hozzaallasnak is itt van a gyokere.


 
 bazsi55  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-01 12:18   
Bocsi, rogojanos részére megint egy kis olvasnivaló. Igérem, több linket nem másolok be, de úgy érzem, ez megint eléggé pontosan tükrözi az itt már kifejtett véleményemet, kicsit szabatosabban megfogalmazva
http://www.fn.hu/karrier/0703/palyavalasztas_csak_onismeret_segit_158950.php

„Kevesen tájékozottak a személyiségükhöz, érdeklődési körükhöz illő foglalkozásokról. A választásban erősen érződik a család hatása.

Épp ezért találom fontosnak, hogy mindenki legalább pár hónapot éljen a megszokott környezettől távol, mielőtt eldönti, milyen irányban indul tovább pl. egy érettségi után...

 
 bazsi55  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-01 12:15   
B: Magyarországon lehet, mert ott rossz a képzési rendszer.

Milyen kepzesi rendszer? Az egyetemi? Ha diploma nelkul szerinted el lehet helyezkedni ezeken a teruleteken, akkor mi koze ennek a kepzesi rendszerhez?


A másik oldal meg ez: http://www.fn.hu/karrier/0703/nem_versenykepes_doktori_tudas_159284.php

 
 bazsi55  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-04-01 12:02   
Jaj ne viccelodjunk mar "Otletes, utos oneletrajz"? Az milyen a diplomanak fenntartott resz kihagyasaval? Az oneletrajzod a kukaban vegzi 5 masodpercen belul felso oktatasi intezmeny megemlitese nelkul.

Nos, erre itt van válaszul egy szakértő véleménye, amivel tökéletesen egyetértek:
http://www.fn.hu/karrier/0702/kivalasztas_szemelyiseg_helyett_diploma_156303.php

 
 bazsi55  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-03-31 09:26   
2007-03-30 20:09, rigojanos:
-
2007-03-30 19:45, bazsi55:

Bocsi, Te azt írtad, hogy ha vállalkozó szellem, akkor szükséges a diploma

Nyelvtant itt nem tanitok Meg parszor olvasd el. Aztan lapozhatunk is.


Elolvastam. Félreérthető.
Egy vessző miatt az egyik mondatrészre nem érvényes a negálás, annak ellenére, hogy úgy gondoltad. Lapozhatunk.

Mintha bukdácsolt volna matekból. A kortársai, sok egyetemet végzettet beleértve, nem értették meg.

Nem relevans. Egy olyan ritkasagszamba meno, meg a "zsenik" kategoriajaban is kiemelkedo kepessegukent szamon tartott ember, mint o, nem ideillo pelda, es semmit nem bizonyit sem pro, sem kontra, azzal kapcsolatban, amirol beszelunk.


Csak annyit, hogy a főiskolákon, egyetemeken sokszor elnyomják azokat, akiknek más véleményük van, mint az elfogadott nézet.

De. Révai Miklós Gimnáziumnak hívják az iskolát. Nem tudom, most hogy tanít, de akkor annyi tudást adott, hogy utána a diplomámig gyakorlatilag semmi újat nem tanultam, abból a tudásból éltem, amit a Révaiban szedtem össze.

Tulajdonkeppen miert fejezted be az egyetemet? Ha ugy tunt idopazarlas, mar az elso ev utan otthagyhattad volna es tehetted volna azt, amit masoknak is javasolsz.


Az utolsó félévben kb. 4 előadáson voltam bent, meg a vizsgákon. Volt egy kis vállalkozásom, azt csináltam, amihez kedvem volt. Persze volt néhány oktató, aki zokon vette, hogy csak vizsgákra járok, de ők sem húztak meg, csak az államvizsgám eredményét tudták lerontani

 
 ecet  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-03-31 02:34   
2007-03-30 19:46, lajoma:
-
"ha nem is a legmagasabb szinten , de el lehet eldegelni."
____________________________________________

ismerösök és baràtok meglàtogatjàk a hazatelepülteket, és àradoznak a svàjci péz vàsàrlo erejéröl:
"öregem, mennyivel olcsobb a hus, a karajban benne van a filé!!!"

akik huzamosabb idöt töltenek (pàr honapot) Magyarorszàgon tapasztalni fogjàk, hogy a életminöséghez több kell mint a jo megélhetés.

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2007-03-30 20:28   
2007-03-30 19:45, lajoma:

De elfelejtesz egy nagyon fontos szempontot a hazatelepuloknel, megpedig a honvagyat. A hazatelepulok kozul nagyon sokat egyszeruen az huz vissza, es az anyagi jolet/rosszullet masodlagossa valik.

 
Ugrás a ( előző lap 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 következő lap )
Új topik indítása   Üzenet küldése




Irjon nekünk! - Impresszum - Médiaajánlat - Súgó