2018. június 22. Címlapra!
[Regisztráció]  [Profil szerkesztése]  [Beállítások szerkesztése]  [Keresés]
[Magánüzenetek]  [Felhasználók listája [Bejelentkezés]
MagyarOnline.net Fórumok >> Kultúra >> Reklám
Új topik indítása   Üzenet küldése
Ugrás a ( előző lap 1 | 2 | 3 | 4 | 5 következő lap )
 bimbi  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-14 03:22   
Reklam, reklam, reklam.

En oszinte mondjam, nem szeretem oket foleg mikor en is vegre neznek egy jo filmet vagy dokumentaryt.
Bele vagyok mejedve egy temaba hogy aztan megszakitsak es be mutassak nekem egy gyogyszernek reklamjat a "purple pill"-t, aminek van egy jo hatassa es masik 8 melekhatassa.Hat ki meg szedi azt be? ( na ez csak vicc akart lenni es az emlitett "pill" az csak egy pelda volt).
Igen, tudom, a lenyege a reklamnak a emberiseg tomegjenek informalasa valamirol ami uj, vagy megujitot, dolog, targy, a hazai vagy kulfoldi piacon.O.K., evel egyet ertek, mas lehetosseg nem igen van ujrol ertesulni mint tv.reklamok, vagy haza kuldot papir reklamok.De azt amit reklamoznak az mind jo? mind egy garantalt dolog, heljes, torvenyes? vagy csak hogy az elado ceg ra szan egy oszeget reklamnak es utana az nem er ket pennyt senki szamara, de az eladassa lehetossege fel emelkedet koszonve a reklamnak.Mert hat van iljen is elkel ismerjuk.Nem mindent amit reklamoznak elfogadhato.Tudjatok a sok fogyo kura orvosag, vagy izom apolasi gyogyszerek ami sok halal aldozatokat is hozot magaval.Ezek a gyogyszerek is mind reklamozva voltak evekig.Lehet mondjatok , igen reklamozva volt de azert nem muszaj meg venned.Mert nem kerdezted az orvosodat ha jo az neked?Sok orvos ajalta, mert meg volt engedve a piacon az arulassa.De hat akor hol a stika benne?Reklamozunk valamit ami kesobb kijukasza gyomrunkat vagy meg oll?Ere ra kene figyeljenek a hatosagok.Igen nem sok iljen eset van ( mar mint gyogyszer) , de mikor egeszsegrol van szo, akor nem lenne szabad kivarni tobb mint 100 ember halallat talalja egy reklamozot orvosagrol.
Szamomra van sok abszurd, nevetseges reklam az amerikai TVbe.
Peldanak egyet, a Cabel Tv reklamja es Dish TV reklamja.Ez egy nevetseges.Egyik ceg a masikat probalja le gyozni.Ved meg az enyemet mert az enyem jobb.Olcsobb, tobbet latol tobbet ersz el vele.Na igen ha utana jarunk kicsit rajovunk egyik is hazudik masik is.Ugyan ugy a biztosito cegek reklamja is."I lost an other costumer for Ditech.com" (elvesztettem egy ujab vendeget masik cek miat)Igeretek amik nem teljesulnek be kesob, de a penzed el uszik.
(http://www.consumeraffairs.com/finance/ditech.html)
De van reklam, valaszthatol. Aki nem jar utanna becsapodik.Itt kerdem jo a reklam ha becsap minket?
Akor jonnek az ugyvedek irodajuk(firmak) reklamja ami bajossan mondja neked: "Have you been injured lately?Come to us we will help you to get more money"(Megvoltal sebesitve utobbi idobe? gyere hozank mi segittunk szerez be tobb penz errol..mondjuk baleset mindegy miljen , munkaheji vagy auto).
Itt ketszer is be csapodol mert egy iljen ugyvedet megkell fizes mert nem csinalnak itt semit ingyen es jo draga egy ora magan ugyvednel.De ami meg roszabb szerintem aza hogy iljen uton lehetosseget adnak torvenyessen a csaloknak.Igen azok akik nem igen serultek meg de ra 2 es fel evre vagy 7 evre ra, jonnek hogy egy akori baleset miat faj a feje, hata ,feneke.Ez a reklam nem jo mert jogot ad a nem oszinteknek.Akor ez elfogadhato?
Adok itt egy igen nevetseges peldat ami elen a torveny egyszeruen nem volt mit tegyen es kifizette a kovetelt penzt egy aszonynak aki pe perelt egy uzleti ceget mert el eset az uzletbe, mert nedves volt a padlo.Az eset ugy volt hogy az aszony vitatkozot a ferjevel mikozbe a sajat kavejat kilotyentette a padlora es megfordulva replikazon ferjenek a sajat ki lotyent kavejan elcsuszot es oda vagta magat.Tudjatok menyit kapot a cegtol? 2 millio dollart.Torvenyessen csalt.Abszurd es nevetseges.Masik eset a betoro be hatolt egy garazs ajton de az ajto ra zarodot es se a hazba nem tudot behatolni es ki sem jonni. A tulajdonos nem jott haza csak ra egy masfel hetre es a garazsaba talalta betorot felig medig hulan, viz hiany miat.A betoro be perelte egy iljen ugyvedi cegen keresztul es masfel milliot kapot azert mert majd meg halt a garazsba .Na de o is ult azert mert be hatolt.Ez is abszurd es nevetseges.DE MEGTORTENIK !
Szoval reklam, reklam, reklam mi jott tesz nekunk a reklam?semi jott.
Menyi mindent reklamozot az IGYA ceg, en is be gurultam es vasaroltam toluk .Semit nem tudtam fel hasznalni , mert nem mukodnek elvarasok utan.
Voltak targyak, ruhazatok, cipok amit reklamoztak , elmentem az uzletbe nem tetszet mar ott elobe , kezembe, de a reklam oda vitt menyek es nezem meg.Ido toltes volt.
Ja lehet mondjatok nagy cegek cuccak jobbcsak dragabbak.Nem, az sem jobb mindegyik.
Reklam, egy tomeg iranyito csak.Be mondjak a TVbe holnap nagy "sale"(arszalitas) regel 6 tol del 11-ig.Elso 100 ember kap 5% off price(5%kevesebb).Nem hiszitek el azert az 5% felkel es tolakodik a sorba mar regel 4 utan az uzlet ajtojaba.Ez igaz a ferjem egy ruhas aru uzletnel dolgozik.De az emberek anyira nem figyelnek fel hogy ugyan azt az arut egy masik nap mikor nem is rekalmozak TVbe 10% vagy 50 % olcsobban meg veheti.Hol akor az elony a TV reklamnak iljen esetbe?
Szerintem a reklam ma mar nem igazan hasznos vasarlo szamara.Ez csak egy uzlet mar.Cegek penz hozaferesre jo az egesz.
na persze ez csak az en velemenyem.Vannak masok akik imadjak a reklamokat csak nem tudom miert?
Befejezesul egy jo reklam amit a Jay Leno musoraba is be olvastak es jott nevettem, ertelmeze ki hogy akarja :

"New openings for gynecologists"
(Uj nyilasok nogyogyaszoknak)

 
 ManuAlex  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-13 18:13   
Mas , amire megint valszt szeretnek kapni a reklamhoz többet ertöktöl. A ver miert Kek szinu?

Gondolom azert is mert vannak akik irtoznak vagy rosszul lesznek a ver latvanyatol es senki nem akar ugy reklamozni hogy az emberre rajojjon a rosszullet mikor latja. Igy szep tiszta keket mutatnak ami csakis jo benyomast hagyhat az emberben.

Amikor beszeltem egy hapsival aki ilyen helyen dolgozik, azt mondta hogy a reklamnak nem is az a celja hogy most aki megnezi az felkapja magat es menjen vasarolni, hanem hogy jo benyomast keltsen benne es mikor elmegy vasarolni, akkor az o portekajukat veszi meg az ember, mert tudatalattiban jo benyomasa van, de nem is tudja miert.

Kulomben ha eszrevettetek, a reklamok manapsag nagyon cikaznak, villognak, hirtelen valtanak kepeket. Ez azert van mert a tudatallatihoz szol, es kimutattak hogy igy hatasosabb.

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-13 17:38   
Tehat mondjuk ha JVC-t veszek noname helyett a ceg garantalja azt a minöseget amivel megszoktatott bennunket?

Jo kerdes, de azert is, mert egy masik temat is felvet, azaz hogy mennyire fontos a nev egy termeken? A polcokon levo gyogyszerek nagy reszenek peldaul vannak "nevtelen" valtozatai is, illetve az azt arulo gyogyszertarlanc neve van rajtuk. Es sokkal olcsobb. Ugyanaz van mindkettoben, csak ossze kell hasonlitani az osszetetel leirasat. De sokan megsem azt veszik le a polcrol, mert egyreszt nem toltik az idot ezzel, masreszt jobban biznak a kozismert, reklamozott nevekben, meg akkor is ha magasabb az ara.

Es sokszor muszaj magasabb arat ratenni valamire, mint amit ratehetnenek meg a profitot is beleszamolva, mert az ar nagysaga is kepvisel hitelesseget. Egy 2 dollaros uveg bort a legtobben meg sem neznek, mert a "jo bor-magas ar" egyutt jar a koztudatban.

 
 kaytee  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-13 17:03   
2004-01-13 15:10, bobe:
Tehat mondjuk ha JVC-t veszek noname helyett a ceg garantalja azt a minöseget amivel megszoktatott bennunket?

Csak a pillanatnyi minőséget garantálja Viszont biztos gyorsabban kicseréli vagy visszaveszi a termékét, mintha noname kinai lenne.
Észrevettétek már, hogy az igazán olcsó órákat ugyanúgy garanciálisan megjavitják, visszaveszik, mint a drágábbakat, csak az eredeti vételárnál jóval több kezelési költséget kell mellékelni a csak postán visszaküldhető elromlott órához?

 
 andi_usa  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-13 16:12   
2004-01-13 15:10, bobe:

Tehat mondjuk ha JVC-t veszek noname helyett a ceg garantalja azt a minöseget amivel megszoktatott bennunket?
-
Szerintem már az sem! A Zenith alkatrészeket ujabban Mexikoban gyártják ugyanugy mint a Volkswagen beetle-t. Ahogy irtad, ragasztanak rá néha más cetlit is! Néha megnézem mit hol gyártanak ha stimmel a felirás és sokszor csodálkozom!

 
 bobe  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-13 15:10   
Köszönöm a valaszt vegre van magyarazat is miert kekszint latunk, nem a kekveru hölgyekre gondoltak hanem mindannyiunkra. Az aszpirin amit en veszek az Svajcban keszul habar manapsag semmiröl sem lehet tudni hogy hol gyartjak. En itt ragasztottam mar garancialapot termekre amin az allt :Made in Malaysia habar mi gyartottuk . Ennyit arrol hogy mi hol keszul es ki gyartja . Erröl jut eszembe egy masik dolog szerintetek ugye a nevjegy a marka az garantalja az aru minöseget? Tehat mondjuk ha JVC-t veszek noname helyett a ceg garantalja azt a minöseget amivel megszoktatott bennunket?

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-13 14:26   
2004-01-12 20:05, bobe:
-
Mas , amire megint valszt szeretnek kapni a reklamhoz többet ertöktöl. A ver miert Kek szinu?

Erdekes pelda egyebkent, mert itt a tema termeszete miatt nem akarjak, hogy egyertelmu legyen az asszociacio. A lenyeg az, hogy megmutassak a termek funkciojat, de ha vizualisan is nyilvanvalova tennek a reszleteket, akkor hiaba probalnak elmagyarazni, hogy ez a termek mitol mas a piacon levo masik ezertol, oda sem tudnal ra figyelni.

Es gondolj bele, hogy eppen ezert milyen mas szin johetne szoba, aminek semmi koze a temahoz? Piros egyertelmuen nem, a zoldrol es a barnarol nem is beszelve, a sarga sem. Meg esetleg a lila, de mivel abban a szinben is van piros, igy ha esetlen nincs jol beallitva a kepernyod, elofordulhat, hogy pirosnak latod.

 
 bobe  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-13 09:30   

ez egy ruhareklam de holt itt a Ruha?

 
 Pompéry Berlin  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-13 00:19   
2004-01-12 20:05, bobe:
-
... kerdes ez a foto szerintetek mit reklamoz?
-
1.) Bio-Müsli-t
2.) Túrizmust: üdüljön a természet lágy ölén!
3.) Gender study: nők irányító, vezető felsőbb pozicióban
4.) Helikopteres szunyogirtás hatását, eredményét
5.) Népesedéspolitikai reklám a Spiegel évnyitó cikke után, amely az utódlás romantikus oldalát hangsúlyozza
6.) Autogén tréninget és önszuggessziót: a tavasz már nincs messze
...
Tippeljek még tovább?

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-12 23:47   
2004-01-12 20:05, bobe:
-

Es meg egy utolso kerdes ez a foto szerintetek mit reklamoz?

Ha ez a foto ruhat, akkor az is

http://extratv.warnerbros.com/reframe.html?http://extratv.warnerbros.com/dailynews/pop/02_01/02_02a_g2.html

 
 andi_usa  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-12 23:42   
bobe,

tudtommal a Bayer aszpirint Magyarországon gyárják ujabban ugy mint a Levis nadrágot.

Mondja nekem viszont meg valaki, hogy miért itt a legolcsobb? A német turistáim nagy pakolásban vették itt s vitték haza.

 
 kaytee  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-12 21:02   
Bobe, de jó volna, ha itt sem orditanának ezentúl a Tv reklámok!
 
 bobe  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-12 20:05   
Apropo reklam : itt az identöl uj törvenyek es hatarozatok lepnek ervenybe : a tv reklamok ezutan nem lesznek hangosabbak mint a tv adas musorai.
Egy masik erdekesseg . a multheten az egyik estihirlap felsorolta az összes sved fajdalomcsillapitot es sorba allitotta aszerint melyik orvossag hany rakos megbetegedest eshalalt okozott. A cikk elejen van egy fenykep is es mit gondoltok mi lathato a fenykepen : a Bajer aspirin amit ugye nem itt gyartanak hanem tudtommal Svajcban. ezt hogyan nevezik mert ez is egy reklamfogas?
Mas , amire megint valszt szeretnek kapni a reklamhoz többet ertöktöl. A ver miert Kek szinu? Hisz nemcsak a kekveru nök hasznalnak betetet?
Kedvenc reklamom pedig egy shweppes itoka reklam : itt egy leopard egy krokodil no meg egy majom a harom szereplö szerintem ez a reklam csoda jo.
Es meg egy utolso kerdes ez a foto szerintetek mit reklamoz?


 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-12 01:39   
2004-01-08 20:16, ManuAlex:
-
Abercrombie&Fitch.. vissza kellett vegyek a katalogusokat mert nagy balhet csapott a nep... es jol is tettek, micsoda dolog az hogy kis tinedzser kislanyoknak meztelen reklamokat mutassanak?



A pontositas kedveert: ugyan szinte meztelenek voltak, de eltakart minden kerdeses reszt valami a kepen. Es csak 18 even feluleiknek adtak el (nyilvan, ahogyan sort is ihat valaki, akinek egy 21 even feluli vette meg, ugy a katalogus is jarhat kezrol kezre fiatalabbak kozott, stb.) A ceg egyebkent mar tobbszor kiadta a katalogust, es az elsonel ugyan volt felhaborodas, de a reszvenyek ara magasabb lett, az eladas nott, stb. De az otlet elvesztette a szenzacio-erteket. Mar nem nagy szam a provokativ katalogus, mostanra mar csak a panaszoknak van visszhangja. Es ahogyan a szenzacio elmult, ugy az eladast sem befolyasolja mar - nem maradt mas, mint a peticiok, a szulo- meg a kereszteny szervezetek felhaborodasa = rossz PR.

De peldanak itt van egy peticio, amit emiatt iratott ala egy szervezet, akivel csak tudott:

Signing the petition will commit you to one or more of these actions:
Ennek a peticionak az alairasa az alabbi egy vagy tobb dologra kotelez:
* Praying for A&F decision makers.
Az A&F donteshozokert valo imadkozas
* Notify and network -- inform all relatives and friends not to give A&F
gift certificates for birthdays and holidays.

Mondd meg minden baratodnak, ismerosodnek, hogy ne adjon ebbol az uzletbol vasarlasi utalvanyt masnak szuletesnapokra, stb.
* Network with other parents, P.T.A.'s, youth groups, etc. to tune in to
A&F's hidden agenda; drop out of A&F's lifestyle marketing plan; and turn on
to clothes, products and entertainment that do not come attached with a
lifestyle agenda that is contrary to the biblical ethic of decency.

Mukodj egyutt mas szulokkel, szervezetekkel, hogy ne legyetek reszei az A&F marketing tervenek, es inkabb olyan termekeket vegyetek, amelyek nem ellenkeznem a bibliai etikaval.
* Return purchased merchandise to the A&F outlet where you made your
purchase and express your concern.

Vidd vissza az A&F uzletbe az ott vasarolt termekeket, es tegyel panaszt.
* Boycott A&F.
Ne vasarolj semmit az A&F-tol.

From an American Decency Association petition form.


Kerdes, hogy vajon mikor indolkolt es mikor tulzott az ilyen felhaborodas?

 
 ExMONTag  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-09 22:10   

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-09 21:07   
2004-01-08 18:24, anri:
-
Ugyan nem lattam, de tetszik az otlet, mert 30 masodpercbe (28 egyebkent, mert 2 masodperc kell a musorszolgaltatonak a reklamra valtani, meg arrol vissza a musorra) tulajdonkeppen minden szukseges benne volt.

- Egyertelmu, hogy milyen termekrol/uzletrol van szo;

- Sokkal hatasosabb egy gyerek szajabol hallani, mint ha egy felnott ferfi mondta volna, hogy nem kerult semmibe a lanyanak vett szemuveg. Es ha azt a tenyt akarjak nepszeruseiteni, hogy ok gyerekeket celoznak meg, akkor fontos, hogy ez azonnal nyilvanvalo legyen a reklambol. De megis a felnotteknek szol, akiknel a penztarca van.

- Az, hogy csak annyit mondott, hogy nem kerult a szemuveg semmibe, felkelti a nezo kivancsisagat, de odais csalja az uzletbe, mert a reklambol nem derult ki, hogy mitol van ingyen

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-09 20:55   
2004-01-09 10:44, ubuge:
-
Ezt boknak veszem

 
 ManuAlex  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-09 18:57   
Ubuge gondolom ott allnal a hölgyek elött es nezegetned a dolgokat (...)

Kedves Anri, ha valaki akaratom ellenére nyakonöntene valami büdössel, akkor annak még akkor is lekajabálnám a haját, ha éppen Rigó lenne az illető, egy szál combközépig érő g betűs csizmába öltözve.
-


Erre pedig inni kell.

 
 andi_usa  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-09 17:13   
Az image is egy érdekes dolog, a szerény szolgálo ázsiai nö image mindenkit megtéveszt, legujabb tapasztalatom ezen a téren a nagyon szigoru üzletasszony a manikür üzletben aki látszolagosan hajtja alkalmazottait. Az image a nehezen dolgozo mexikoi munkásokrol, a napokban volt a TV-ben szo arrol, hogy 34%-a a legálisan itt élö mexikoiaknak munkanélküli segélyböl él! De az image amit terjesztenek a keményen és hosszan tarto munkanapjaikrol, sok embernél erösebb és elhiszik. Mexikoban nem éltem, de Dominikában ahol elöször találkoztam a latino mañana mentalitással, azota amiota itt élek Kaliforniában, többször. Érdekes a Texas image is, nekem eddig csupa kellemes tapasztalatom volt texasiakkal.

Egy cég is egy bizonyos image-re törekszik, lehetöleg pozitiv, ideális az ha az uj image több üzletet hoz. Szerintem a sikeres sör reklámok is pozitiv image-al lettek azok.

Vannak vicces reklámok melyek sokáig megmaradnak az ember emlékében, nekem mindig eszembe jut a Little Caesar nyulo sajt rekláma ami sikeres volt. Hogy azzal többet adtak-e el, nem tudom. Egyszer vettem részt egy Domino's Pizza reklámba, küldtek nekem videot is, meg kellett néznem aztán jött a telefon interview. Azt hiszem én nem vagyok jo alany, mert nem emlékeztem mindenre, sokszot kiblokkolom akaratlanul ha olyan a commercial ami nem tetszik.

Ha kiváncsi vagyok egy árura, viszont akkor is megveszem kiprobálni, ha nekem nem tetszik a reklám.

 
 ubuge  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-09 10:44   
2004-01-07 14:38, anri:
-

Ubuge gondolom ott allnal a hölgyek elött es nezegetned a dolgokat (...)

Kedves Anri, ha valaki akaratom ellenére nyakonöntene valami büdössel, akkor annak még akkor is lekajabálnám a haját, ha éppen Rigó lenne az illető, egy szál combközépig érő g betűs csizmába öltözve.

 
 andi_usa  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-09 05:17   
Rigojanos,

ez egy érdekes cikk sör reklámokrol:

http://www.beerhistory.com/library/holdings/beer_commercials.shtml

"And so was Lite's success. Between 1973 and 1978, Miller sales exploded from just under 7 million barrels to over 31 million barrels--the most dramatic period of expansion ever recorded by a beer maker."

 
 ManuAlex  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-08 20:16   
2004-01-08 11:24, andi_usa:
-
Nem rég volt egy ruha katalogusrol szo, ahol a modellek meztelenek voltak habár el volt takarva ruhával a kényes rész. A vásárlás csökkent, a vevöknek ugy látszik mégsem imponált, s a katalogus ujra lett készitve!

-


Abercrombie&Fitch.. vissza kellett vegyek a katalogusokat mert nagy balhet csapott a nep... es jol is tettek, micsoda dolog az hogy kis tinedzser kislanyoknak meztelen reklamokat mutassanak?

„es apu semit nem fizetett“ es az üzlet neve.

Talan csokkal kellett fizetni? Errol eszembe jut egy vicc. Egy meteresuzletben egy lany kerdezte hogy mennyibe kerulnek a dolgok, mire az elado fiu azt mondta hogy "egy csok meterje." Erre a lany rendelt jo sokat es egy oreg bacsira mutatott, mondva hogy "a nagyapam fizet."

 
 ExMONTag  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-08 18:24   
Latatlanul talan nehez – egy ekkor meg alig ismert optikai üzlethalozat reklama!

Kinyilik egy ajto egy kislany lep be egy csinos szemüveggel es büszken
szinte kicsit incselegve mondja „ und Papa hat garnichts datu bezahlt“
kicsit pöszezve mondta „es apu semit nem fizetett“ es az üzlet neve.
Alig fel perc az egesz
Mi erröl a velemenyetek?


 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-08 15:01   
Szerintem anri jar kozelebb az igazsaghoz. Andi, a sor vasarloja altalanosan a ferfi. Az, hogy a baratnoket/felesegeket/noket mennyire zavarja a latvany, szerintem ebben az esetben nem feltetlenul fontos. Egyebkent en sem birtam levenni a szememet rola, mert tenyleg jo nok voltak, es az egesz latvanynak erdekes volt, ugyhogy nagyon is megertem, ha egy ferfi is legalabb igy erzett, mikozben nezte

De en is azt hiszem, hogy az volt a hibaja a reklamnak, hogy egy olyan temat erintett, amire mindenki odafigyel DE csak ugy, hogy kozben minden masrol elfeledkezik - ebben az esetben a sorrol, vagy arrol, hogy a reklam otletes-e/eredeti-e, mert minden erzekszervevel a latvany jelentesere koncentral, aminek csak osztonokhoz van koze, de vasarlast nem motival.

Ezert is erdekes a reklamokat nezni, es (ami persze utolag konnyebb), kielemezni, hogy miert volt sikeres egy, vagy miert csak a TV-ben, de az uzletekben mar semmi hatasa, stb.

 
 ExMONTag  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-08 14:06   

 
 andi_usa  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-08 11:24   
Rigojanos,

A reklamban ket nagyon nagyon nagyon jo nonek tamadt nezetelterese egymassal, es emiatt elkezdtek letepni egymasrol a ruhat, aztan bugyiban es melltartoban "verekedtek" egy medencenyi sarban. Lassitott felvetellel.
Nem emelkedtek az eladasi szamok a kampany alatt sem es utana sem. Szerintetek miert?


Mert a reklám alkotok elfeledkeztek egy fontos pontrol: a nök veszik meg a sört, a barátnö, a feleség s az nem jo szemmel nézi az ilyen reklámokat!! Ami a férfiakat illeti viszont ha éttermekben rendelnek sört, hány olyan van, aki kellemesen asszociálja a verekedö nöket még akkor is, ha akkor jelenleg felfigyeltek arra a reklámra. Nem tudom készitettek-e már arrol kivizsgálást, hogy melyik sör reklám volt a legsikeresebb?

Nem rég volt egy ruha katalogusrol szo, ahol a modellek meztelenek voltak habár el volt takarva ruhával a kényes rész. A vásárlás csökkent, a vevöknek ugy látszik mégsem imponált, s a katalogus ujra lett készitve!

 
 ManuAlex  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-07 22:29   
2004-01-07 19:27, rigojanos:
Egyszerubb eladni egy megoldast az almod megvalositasahoz.


Hat igen, ha el akarsz jutni autoval oda ahol meg a madar se jar, vegyel egy Jeep-et. Az igazsag az hogy senki nem megy olyan veszelyes helyre egy tiszta uj Jeep-el.

Ez az egesz pszihologiailag beallitott reklam eloszor a cigaretta reklamban jelent meg. Azelott a reklam kb ugy szolt hogy "uj meszaros uzlet nyilt a sarkon, hus elado."

Amikor a nok harcoltak az egyenjogusagukert, mint peldaul szavazo jogert, a reklam ugy tuntette fel a cigarettat mint a szabadsag es egyenrangusag faklyajat, asszocialva a cigarettazast a egyenlo jogok elvezesevel. Erre pedig inni kell.

Nem emelkedtek az eladasi szamok a kampany alatt sem es utana sem.

Szerintetek miert?


Talan tul realis volt hogy egyszeru hapsik isznak sort es nokrol almodoznak?

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-07 20:18   
2004-01-07 17:05, hunor:
-
a reklam celja a fogyasztok/ vevok megnyerese, kizarolag az ertekesites. A PR nemcsak a vevok/ fogyasztok reszere szol, hanem barki reszere (pl. a ceg reszvenyesei, partnerei, kozvelemeny, stb.), es kozvetlen celja a cegrol egy kedvezo kep kialakitasa.

Ez igaz, a reklamnak elsodleges celja, hogy a termeket eladja minel nagyobb mennyisegben. Es ahogy irtad, a PR-nak a pozitiv arculat megteremtese a celja, ami elosegiti a reklamozas, termekeladas sikeresseget is, hosszutavon. Es egy olyan cegnel, aminek befektetoi vannak, penzugyi szempontbol is erdeke, hogy a leheto legjobb, es leghitelesebb formaban tuntesse fel magat a mediaban.

A PR, legalabbis az a valfaja, amit en csinalok, szinte "ingyen reklam," mert az a dolgom, hogy ugy szerezzek publicitast a mediaban az ugyfelemnek, hogy nem fizetek erte. (Az ugyfel fizet nekem persze ) Engem a reklam is erdekel, foleg a kreativ resze, de a PR-t is ezert szeretem, mert rengeteg kreativitas kell ahhoz, hogy ra tudjak venni egy ujsagirot arra, hogy irjon az ugyfelem cegerol/termekerol. Es lehetoleg jo fenyben tuntesse fel azt persze.


 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-07 19:27   
2004-01-06 21:21, ManuAlex:
-

Peldaul, mutatnak egy csoportot ahol jokepu, fiatal es irigyelni valo testalkatu fiuk es lanyok beszelgetnek sorosuveggel a kezukben. Legtobb ember szeretne abba csoportba tartozni es ott inni sort veluk, flortolni a bikinibe oltozott lanyokkal, igyhat megveszik a sort. Aztan hazamennek, atjonnek a nagypocaku baratok, cigiznek, isznak, karomkodnak, finganak, buzlenek, es melankolikusan visszaemlekeznek a regi szep idokre amikor nyolcadikban volt egy baratnojuk. Es erre pedig inni kell.
-

Jo a pelda, es a jo reklamnak ez a dolga, hogy megtalalja a gyenge pontodat, es imponalni tudjon neked. Egyszerubb eladni egy megoldast az almod megvalositasahoz. Ha beled tudnak verni egy asszociaciot a sor es az eletstilus kozott, (amit ki nem szeretne maganak?), akkor nyert ugyuk van. De en is szivesebben megveszek valamit (meg ha nem is akarom elismerni nyilvanosan), ha azt valami olyan kepzettarsitassal egyutt mutattak meg nekem, ami imponal az egomnak.

UGG csizmat sem azert szeretnek a labamon latni, mert tenyleg annyira csinos felveve, hanem mert minden divatlapban (amiket rendszeresen atlapozok, hogy ne legyek lemaradva) megemlitettek mar, hogy minden modell/szineszno vett mar maganak, es hianycikk statuszban van

Az altalad emlitett sor peldaval kapcsolatban meg annyit, hogy a Miller sornek nemreg ment egy reklamja a teveben, amit feltelezhetoen ugyanezzel az elgondolassal csinaltak. Azaz hogy valami olyat fognak mutatni, ami minden ferfinek az alma. A reklamban ket nagyon nagyon nagyon jo nonek tamadt nezetelterese egymassal, es emiatt elkezdtek letepni egymasrol a ruhat, aztan bugyiban es melltartoban "verekedtek" egy medencenyi sarban. Lassitott felvetellel.

Mindenki arrol beszelt - ferfiak foleg - es ra voltak tapadva a kepernyore, mikor a reklam ment. A sort viszont nem adta el. Nem emelkedtek az eladasi szamok a kampany alatt sem es utana sem.

Szerintetek miert?

 
 ExMONTag  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-07 18:09   
2004-01-07 16:59, Pompéry Berlin:

-
Ez is egy erdekes tema erröl is indithatnank egy topikot.

 
Ugrás a ( előző lap 1 | 2 | 3 | 4 | 5 következő lap )
Új topik indítása   Üzenet küldése




Irjon nekünk! - Impresszum - Médiaajánlat - Súgó