2018. szeptember 20. Címlapra!
[Regisztráció]  [Profil szerkesztése]  [Beállítások szerkesztése]  [Keresés]
[Magánüzenetek]  [Felhasználók listája [Bejelentkezés]
MagyarOnline.net Fórumok >> Kultúra >> Kortárs képzőművészet (kiállítások, eszmecsere, gondolatok)
Új topik indítása   Üzenet küldése
Ugrás a ( előző lap 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 következő lap )
 huba  módosítás |   válasz erre |   profil |  2006-05-04 17:48   
2006-05-04 17:43, rigojanos:
Kreativ PR kezdemenyezesekhez jobb "alany".

ez így van de az "alanyt" is fel kell elöször "építeni" hogy "alany" legyen. Utána jön az értékelés.

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2006-05-04 17:43   
2006-05-04 17:35, huba:

A probléma, vannak nagy cégek akik tudnak milliókat költeni Reklámra, a produkt müvészi minöségétöl eltekintve.

Ez igaz, de a galeria eseteben a reklamra nemigen lehet hagyatkozni, ha van ra penz, ha nem. Kreativ PR kezdemenyezesekhez jobb "alany".


 
 huba  módosítás |   válasz erre |   profil |  2006-05-04 17:35   
2006-05-04 11:52, Szurek Ágnes:

senkit nem érdekel. Nem tudom már mit tegyek, hogy felhívjam jobban a galériára a figyelmet...

Kedves Szurek Ágnes!

megértem problémáit. Habár én nem képzömüvészettel hanem zenei anyagok terjesztésével (is) foglalkozom.
A probléma, vannak nagy cégek akik tudnak milliókat költeni Reklámra, a produkt müvészi minöségétöl függetlenül. Az emberek azt veszik és oda mennek ami nagyon be van harangozva. Ùgymond minden irányitva van a media és presse által.
Ez mondjuk most nem segített problémáidon.

üdv.
Huba

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2006-05-04 15:34   
2006-05-04 15:14, Szurek Ágnes:

A kortars muveszetet is lehet esetlegesen ugy "csomagolni," hogy az imponalo legyen tobbfele retegnek is. Ha peldaul kozismert szemelyeket sikerulne bevonni, olyanokat, akik imponalnak annak a celkozonsegnek, akiket szeretnenek az ott kiallito muveszek elerni, az nagyon sokat jelentene. A kozismert szemely jelenlete vonzza a mediat - ergo a kiallitasok es a galeria nagyobb esellyel kapnanak publicitast.

Egy kiallitas megnyitojan megjeleno hires szemelyek vonzzak a kamerakat peldaul. Jotekonysagi kezdemenyezesekkel is ossze lehet kotni, amihez hozza lehet csatolni egy jotekonykodni akaro hires embert. Vagy ha muveszetet partolo szemelyt sikerul talalni kozottuk, aki eppen szereti az uvegmunkakat. Stb, stb..

Tehat van azert annak kreativ modja, hogy hire menjen egy latszolag eladhatatlan dolognak is. A kortars muveszetet pedig meg az eladhatatlan kategoriaba sem sorolnam.

 
 Szurek Ágnes  módosítás |   válasz erre |   profil |  2006-05-04 15:14   
Kedves Hunor!

Én azt hiszem mindent megteszek, amit lehet. A művészet menedzselése egyébként is igen nehéz dolog. Még eddig nem találtam olyan valakit, aki szívesen foglalkozna vele és ért is hozzá. Legalábbis Magyarországon. Minden ezzel foglalkozó szakember azt mondta, hogy bármi mást szeretnék eladni, pld. üditőt, vagy asztalt, vagy mit tudom én mit, nagyon szívesen segít, de kortárs művészetet azt sajnos nem tudja. Pont ezért írtam, hogy a világgal van bajom, és az emberek morális felfogásával. Persze ennek valóban nem sok köze van a moralitáshoz látszólag, de én úgy látom, hogy ez is a rendszer része.

Mindenesetre köszönöm, hogy legalább meghallgatásra talált "segélykérésem."

Üdvözlettel:

Szurek Ágnes

 
 hunor  módosítás |   válasz erre |   profil |  2006-05-04 11:55   
2006-05-04 11:52, Szurek Ágnes:
-

Nem bantaskent, de: nem lehetseges, hogy a menedzseles nem megfelelo?


Altalanos kerdes: hogy lehet ma eladni a muveszetet?

Udv,

Hunor

 
 Szurek Ágnes  módosítás |   válasz erre |   profil |  2006-05-04 11:52   
Kedves Mindenki!

Nagyon sajnálom, hogy Magyarországon, ma amikor igazán szükség lenne az örökkévalóságot megjelentető dolgokra, pl. a képzőművészetre, szinte senkit nem érdekel. Nekem egy üvegművészeti galériám van Budapesten, gyönyörű kiállításokkal és szinte senkit nem érdekel. Nem tudom már mit tegyek, hogy felhívjam jobban a galériára a figyelmet... Ez persze a művészeknek is nagyon rossz, hiszen nem mondják ugyan, de örökké kudarcélményük van.
Mindenkinek csók-puszi.
Szurek Ágnes

 
 Pompéry Berlin  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-12-08 10:17   
2004-12-08 00:14, rigojanos:
-
Mármint miben? Hm. ... Nem emlékszem, hogy rólam ilyen festékes felszerelésben készült volna fénykép. Meg turbánt sem hordok. ... 20 centivel magasabb nálam. ... Esetleg a szemüveg ...?

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-12-08 00:14   
2004-12-07 11:26, Pompéry Berlin:
-
Ez tenyleg nagyon erdekes kezdemenyezes, es gratulalok Ribizlinek Hozzateszem, hogy hasonlit Rad nagyon

 
 kobak  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-12-07 11:59   
2004-12-07 11:26, Pompéry Berlin:
-
Sikeres szereplest kivanok a szep ifju muvesznonek, a MON "Ribes Pepitum"-janak.

 
 Pompéry Berlin  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-12-07 11:26   
Érdekes kulturpolitikai és szociális kezdeményezés Berlinben a "kolonie weddig". A régi munkásnegyed, ma főleg törökök-lakta kerület megüresedett üzleteit az önkormányzat kulturális szempontból kívánja hasznosítani. Nem titkolt célja a kezdeményezésnek, hogy ezáltal megváltoztassák a környék szociális struktúráját reménykedvén a kortárs képzőművészet által nyerhető felértékelődésben. Az üzlethelységeket innovatív, tehetséges, de nem befutott művészek bérelhetik nagyon jutányos áron. Az ilyen módon nyert lehetőség egyetlen kötelelzettséggel jár: havonta változó programmal kiállításokat kell szervezniük. Az önkormányzat ennek támogatására három munkatársat fizet, akik az így létrehozott művészkolónia "kolonie wedding" honlapját gondozzák, a kiállításokat reklámozzák, a sajtót tájékoztatják, meghívókat nyotatnak és küldenek szét, szóval a marketingmunkát végzik.

A dolog MON-vonatkozása abban rejlik, hogy a dec. 10-ikei kiállítássorozat egyik résztvevője a "der laden"- galériában Zsófi, alias Sophia Nabel, alias Ribizli.

Részletek:
http://www.koloniewedding.de/index/3914/
(az első fényképen a jobbszélen Ribizli)

 
 Pompéry Berlin  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-07-14 15:11   
Das MOMA in Berlin

Gondolataim egy nagy port felvert kiállítás kapcsán

http://hhrf.org/up/szerz/pomp/04/07kiallitas_i.htm

 
 fabrytimea  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-07-05 17:32   
Kedves kollegak!
Kiallitasi lehetoseget keresek barhol e vilagon.

Fabry Timea
grafikusmuvesz
www.fabrytimea.com

 
 ahajnal  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-02-25 01:20   
Kostyal Andrea festomuvesz onallo kiallitasa megtekintheto minden nap delutan 530-tol este 10-ig a
CAFE JOUL-ban
cim: 1070 1st Ave, 58. & 59. utca kozott, Manhattan, NYC

tovabbi info:
http://www.kostyalandrea.com

 
 ex-MON-tag3  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-11 00:09   
Schirn Kunsthalle Frankfurt :



http://www.schirn-kunsthalle.de/

«Auf eigene Gefahr»
"at your own risk"
Junius 27- Szeptember 07 2003




http://www.art-in.de/incmeldung.php?id=433

"Wie gering die Spielräume für Kontrolle, Handlung und Entscheidung im täglichen Leben sein können, zeigt vielleicht am deutlichsten die Arbeit der US-Aktivisten-Künstlergruppe Critical Art Ensemble, die sich in ihrer für die Ausstellung geschaffenen Arbeit mit den Praktiken der "Biopolitik", (...)

 
 ex-MON-tag3  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-09 00:30   
2003-07-08 22:57, Ribizli:
-
Kedves Calyx,
mit kell tudni a "Lebendiges Museum"-ról?


Szervusz :-)


2003-01-16 22:57, Ribizli:
-
Miért fehérek a falak, amiben az ember tulajdon képpen felesleges. (Az összes reprón és katalógus képen mindig csak fehér falakat és tátongó ürességet lát az ember).
-



Ribizli, eszembe jutottal.


"Das lebendige Museum"
Das Museum für Moderne Kunst in Frankfurt macht seine Besucher zu Kunstwerken
Am Frankfurter Museum für Moderne Kunst hat es im Herbst einen Wechsel an der Spitze gegeben. Jean-Christoph Ammann wurde von Udo Kittelmann abgelöst. Dieser hat sich zusammen mit Gregor Schneider einen Namen gemacht durch die Gestaltung des deutschen Pavillon bei der Biennale in Venedig vor zwei Jahren. Inzwischen hat er auch in Frankfurt neue Akzente gesetzt. Unter dem an Greenaway angelehnten Motto „Das Museum, die Sammlung, der Direktor und seine Liebschaften“ hat er sich zunächst ganz auf die Grundidee des Museums besonnen und die Sammlung gezeigt. Nun stehen für sechs Wochen Menschen im Zentrum einer Kunstausstellung und präsentieren Kittelmanns Vorstellung vom lebendigen Museum, zweifellos eine seiner Liebschaften. Insgesamt 10.000 Arbeitsstunden hatten die Ausstellungsmacher unter den Akteuren zu verteilen. Ein Beitrag von Elke Buhr.

"Das lebendige Museum versucht eine andere Vorstellung einmal für sechs Wochen von Ausstellung, von Museum schlechthin zu schaffen, indem es sagt, es gibt ja neben den statischen Kunstwerken, neben einem Bild, einer Skulptur, auch ganz andere. Das sind jetzt das erste mal in dieser Form versammelt, Werke, wo das Kunstwerk der Mensch ist oder der Mensch das Kunstwerk ist."
http://www.dradio.de/cgi-bin/es/neu-kulturheute/1226.html



Mar csak annyi, hogy emlitetted a feher falakat,
es ott volt (vagy van is ?) egy koncepcio, hogy 2 ferfi festi a falakat, az egyik feherrel a masik feketevel, es egymas munkajat atfestik.
Ez a kiallitas egyik resze, nem rekonstrukcio,
hanem a muzeum nyitvatartasi ideje alatt,
mert ez a kiallitas egyik resze.

Tehat, csak eszembe jutottal a feher falrol :-)

 
 Ribizli  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-08 22:57   
Kedves Calyx,
mit kell tudni a "Lebendiges Museum"-ról?

Sajnos nem jártam a Velencei Bienálén. Kis Varsó viszont járt berlinben és a mi föiskolánktól (rajtam keresztül) kölcsönöztek 10 gipsportrét a berlini prezentációjukra, mielött a nefertiti büsztjét felnemrakták volna az ö alkotásukra.
Helyes srácok, habár nem gyözött meg 100%-an a munkájuk. Jó a koncepció. èrdekes ötlet és föleg a mai mediatizált világban fontos tulajdonsága: mindenki feltudja használni a saját céljaira. ìgy a Kairoi Nemzeti Múzeum (lehet hogy tévedek) nagyon elitéli az egéz akciót és ezen révén ikszedszer akarják visszakapni nefertiti büsztjét.
A magyar kulturpolitika örül, hogy ezen úton is bizonyitást nyer, hogy Magyarország képes nemzetközi kapcsolatok teremtésére. A berlini egyiptomi Muzeum igazgatója meg lelkes, hogy kiállithatja a Nefertiti Büszt-test-fuziót és népszerübbé teszi a muzeumátm, bemutatván, hogy nem csak tegnapi az anyaga.

Kicsit sajnálom hogy az alkotás maga így inkább háttérbe szorul.

 
 ex-MON-tag3  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-08 14:54   
2003-07-06 15:43, Maya:
-


Te elmész valamelyikre a programokból?

-

igen

--------

cikk, Bridget Rileys-rõl, Tate-ben van.



 
 Maya  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-06 15:43   
2003-07-06 10:35, Calyx:
-

"emlitetted Henry Moore-t,
most nezegetem a programokat a NGA muzeumban"

Hát Washington DC-be most nem tudok átugrani de volt ott néhány más érdekesség is a kiállitásoknál, pl. az a Holland csendélet kiállitás, ott valszeg lesz 1-2 nagyon jó, vagy a Houdon féle kiállitás.

Te elmész valamelyikre a programokból?

 
 ex-MON-tag3  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-06 10:35   
Maya,

emlitetted Henry Moore-t,
most nezegetem a programokat a NGA muzeumban, es latom:

Henry Moore: Man of Form
Moore outlines the development of a famous public art work, Lincoln Center's bronze reclining figure, from conception to final form. (CBS News with Charles Collingwood, 1965, 28 minutes)


http://www.nga.gov/programs/filmart.htm


 
 ex-MON-tag3  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-05 19:54   
2003-07-01 13:46, Ribizli:
-
Hogy tetszik a Velencei Biennále Magyar Pavilonja?

Kis Varsó állit ki.

-

szia Ribizli,

kivancsi voltam 2-3 hete, hogy ki fogja majd itt emliteni a Velencei Biannalet :-)
Neten (akkor) nem lattam magyar pavilont, de lattam hogy tobb magyar muvesz szerepelt, foleg Franciaorszagbol.
Te voltal ?

Mas ! lattad/olvastad ?

(itt) 2. oldal:
(moi)2003-05-23 02:45


2003-01-16 22:57, Ribizli:
-
Miért fehérek a falak, amiben az ember tulajdon képpen felesleges. (Az összes reprón és katalógus képen mindig csak fehér falakat és tátongó ürességet lát az ember).
-



Ribizli, eszembe jutottal.

"Das lebendige Museum"



lasd tovabb ott :-)

Kellemes nyarat !



 
 Maya  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-05 18:54   
A Jackson artson nagyon jó képek vannak.
 
 Maya  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-03 02:45   
Pusszancs a bal arcféltekédre Ribizli értük! :-)
 
 Ribizli  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-02 12:20   
ill www.jacksonarts/Pages/Prints. htm
 
 Ribizli  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-02 12:18   
www.jacksonarts.com/pages
 
 Ribizli  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-02 12:12   
http://www.tozando.com/cards/sharaku.jpg
 
 Ribizli  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-02 12:03   
http://www.vangoghmuseum.nl/collection/catalog/archImage.asp?SKID=43&LANGID=0&SEL=1&PERIOD=2&SORT=

Na megtaláltam. amit itt láttok vanGogh müve, ill. Másolata Hiroshige után.

További hasonló stílusban
http://www.vangoghmuseum.nl/collection/catalog/vgmpainting.asp?ARTID=38&LANGID=0&SEL=1&PERIOD=2&SORT=0

 
 Maya  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-02 11:55   
2003-07-02 11:38, Ribizli:

Kedves Ribizli,

nagyon köszönöm! A szó amit kerestem "fametszet" volt, nem jutott az istennek se eszembe. Hogy a kinaiaktól ered, ahogy az írásuk is, azt tudtam, de természetesen nem ennyire részletekbe menően, mint ahogy te leirtad nekem.
A Japán kultura eme részével ezidáig nem foglalkoztam, de pár hete a NY-i Metropolitan múzeumban csodás Japán és kinai fametszeteket láttam, amiket hirtelen megértettem, átéreztem és azonnal beépitettem az életembe is (vagy már ott volt és azért értettem meg, mindegy) úgyhoyg jelenleg nincs kép, ami jobban tetszene ezeknél. Néhány név ismerős volt, írásod alapján (nem tudom eléggé megköszönni) hiszen magam is csináltam jegyzeteket, amihez ritkán folyamodom, de ezek a jegyzetek valahol eltűntek sajnos.
A múzeumban néztem a különbséget a Japán és kinai festmények között mert amelyik igazán megragadott, az mindig Japán művésztől volt. Ahogy észrevettem, mintha a Japán fametszetek kissé egyszerűbbek, letisztultabbak lennének számomra mind szineikben, mind témáikban.
Hozzáteszem, a megfogalmazásom talán nem tökéletes jelenleg, nézd el nekem, egyfelől még nem ismerem kellőképpen a Japán művészet eme ágát és magáról a művészettechnikájáról sincsenek leülepedett gondolataim. Ez utóbbiról mellesleg ritkán is vannak:-) hiszen csak avval a képpel foglalkozom, csak ahhoz megyek közel, ami igazán megragad, a többit ignorálom, de itt ezeket a barátom mély unalmára, mindet tüzetesen végigcsodáltam:-))

Szép napot, a hálás Maya

 
 Ribizli  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-02 11:48   
Van Gogh képe, nem az amire gondoltam de stílusilag hátha mégi érthetö, amire gondoltam

http://www.art-van-gogh.com/page16e.html

 
 Ribizli  módosítás |   válasz erre |   profil |  2003-07-02 11:38   
Kedves Maya,
Nem vagyok specialista, de valami olyasmi rémlik, mindha a Japán festészet eredete a kínaiban lenne. Késöbb egy kicsit eltér és a személyes vonások karakteres ábrázolására teszi a hangsúlyt. Ez a stílus a "Yamato-e". (na ezt már szótárból tudom) Egyik jelentös müvésze Fujiwara Takanobu (12-ik sz.). Továbbá folytatják a tájfestészet tradicióját. "Suiboku"-nak hívják ezt a stílust. Legfontosabb müvésze Sesshu (15-ik sz.).
A híres fametszettek a 18/19-ik században érik el a csúcspontjukat a "Ukiyo-e" stílusban. A mesterek föleg szinmüvészeket, gésákat és föurakat ábrázolnak. Hokusai, Sharaku, Haronubu és Utamaro képei hamarosan európában és híresek lettek.

Továbbra érdekes: Nagy volt a befolyásuk az impresszionizmusra. Az 1900-i Párizsi világkiállitáson nagy port kavartak fel. Fellazították az akadémiátol szigoruan elöírt képkompoziciókat és témákat. Diavatba jött az egzotikus. Manet Zola-ról készült portréja hátterében gésás képeket láthatunk.
A Szecesszió (ill. art Deco)sokszor teljesen átveszi a japán képkompoziciót. Pl. Van Gogh Cseresznyeágai még az írásjeleket is imitálja.

 
Ugrás a ( előző lap 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 következő lap )
Új topik indítása   Üzenet küldése




Irjon nekünk! - Impresszum - Médiaajánlat - Súgó